torsdag 7 oktober 2010

Jönte Goderlöv !

#21

Har tagit pulsen på en av våra vassa nyförvärv till denna sässe. Det är ingen mindre än min gamle lagkamrat Mr J.Goderlöv.
Här nedan kommer de lite info om karsloken & vad han har för tankar inför den kommande säsongen som snart drar igång på riktigt. (Seriepremiär fredag den 15:e okt )




Namn: Jonathan Goderlöv
Smeknamn: Chatan, Gödda, Godis, Leafet listan kan göras lång men Jonte är det vanligaste.
Årmodell: 1989
Bostadsort: Linköping
Civilstånd/familj: Sambo
Position: Forward
# i Hcw : 20
Matchvikt: 82
Längd: 182
Moderklubb: Ljungsbro HF
Tidigare klubbar: LHF,Linköpings HC, Motala AIF, HF Linköping.

Vi har nu varit på is ihop i cirkus 3 veckor. Vad har du fått för bild , känslor, intryck av Hcw A-lag 2010/2011 ?
Svar: Det stämmer och det har varit skitkul! Jag tycker det är ett riktigt gott gäng "goa gubbar" som alla bidrar till en härlig stämning i omklädningsrummet och på isen. Jag tycker det ser riktigt bra ut på isen med, Jag har inte varit i många lag med en så stor bredd spelmässigt. Jag tycker att vi har en riktigt bra tränare och en klockren materialare som alltid kommer ner till hallen med ett gott humör och är grym på att slipa griller;)

Varför valde du just Hcw iår ? :
Svar:Jag har bara hört positivt om klubben i många år och jag kände att jag inte riktigt hade tid för HFL. Sedan har jag haft lite kontakt med Fräddä Axell ett par år och jag tycker att den gamle räven är en grym hockey spelare och lagkompis. Så jag ville gärna lira med han igen. Sedan skulle ju Jeppe (Jesper Schelin) och
Andy (Andreas Larsson) köra med och de är 2 av mina bättre polare vilket gjorde att HCW kändes som ett bra val i år.

Vad har du för + & - egenskaper på isen, omklr, osv ;)?
Svar: Oj, Jag har nog aldrig haft någon speciell styrka på isen vart skaplig men inte mer på det mesta. Jag har nog alltid levt på min inställning jag hatar att förlora och jag gör alltid vad som krävs för att vinna.
Det jag är sämst på är nog tekniken kanske och sedan är jag kass på trashtalk och det är något jag skulle vilja va bra på för ja tycker det är så kul att höra folk som är duktiga på det :)
I omklädningsrummet försöker jag se till att folk mår bra och gillar att sitta och snacka lite skit;) Jag är inte den som står och gapar i första taget.

Målsättning denna sässe ?lag & individuella:
Svar: Mitt mål är att försöka bidra med bra tempo och kanske nån poäng så att vi kan nå kval uppåt för med det lag vi har i år så ser jag inga hinder för oss att lyckas gå upp i 2:an. För vi har ett grymt lag och vi ska till kval o väl där vet vell alla att vad som helst kan hända.

Vad har du för önskemål till Hcw publiken när vi entrar isen på vår hemmapremiär ?:
Att de för ett jävla liv och hjälper oss att ge motståndarna rysningar när de ska möta oss nästa gång:)

Bloggens ord/intryck av Jonte :
Efter några års tjat så har jag äntligen lyckats få Goderlöv till Hcw :)
En riktigt trevlig/ödmjuk pöjk som jag inte har något ont att skriva om .
En kille man kan lita på & som alltid gör sitt yttersta. Jonte har riktigt fin skridskoteknik & är mkt svårstoppad när han har farten uppe.
Har ett bra skött & fint målsinne.
Skillnaden att se Goderlöv nu än för 4 år sedan är att han nu äntligen har självförtroendet & vågar ta för sig,
Är övertygad om att han kommer få en riktig rolig sässe i 3:an med dom hockeykunskaperna han sitter inne med.
Trots sin unga ålder har Jonte över 20 matcher i div 1 & över 40 matcher i div. 2.
Det här är en lirare som många lag skulle vilja ha i sin trupp.
Men...
I år kommer han bära #20 i team Hc Wettern A-lag & det är vi i Whatstone galet glada för.

Tack för intervju:n Jonte and keep up the good work!
mvh
hcw bloggen !