måndag 25 mars 2013

Årets Center


#21



FRANK J. SELKE TROPHY
(bästa defensiva forward/center)



21:ans Motivering: 
Denna lirare vet jag inte var vidare nöjd med starten av säsongen. Poängen var få & frustrationen var stor.
Han krigade dock på varje match & med sina skickliga tekningar, farliga offensiva kvalitèer & "hata förlora inställningen"  var han ständigt ett orosmoment för motståndarna.
Alla laget visste att det snart skulle smälla till i poängprotokollet & som de gjorde.
Coach trixade om lite i femmorna & lyckades få ihop seriens kanske bästa kedja.
Rutin, vilja, skills gick den här spelaren in & dominerade. Poängen trillade in & när vi som mest behövde ett mål för att nå kvalspel ja då kliver han fram & skjuter in pucken som tog Hcw till kvalspel för första gången på 7 år.
En spelare som varje år levererar & som iår gjorde sin bästa säsong i undertecknads ögon.

Årets bästa Centerforward:
#19 Mr Kristoffer "Kricke" Österberg 



J.Ö motivering:

Kristoffer är en av mina barndomsvänner så jag kan lova att det finns många storys som jag skulle kunna skriva om här men hoppar det denna gång.
Jag hade istället tänkt att hylla Tjoffe som person. Eftersom jag har känt honom i hela mitt liv så har han då naturligtvis betytt väldigt mycket för mig. Han är en väldigt positiv och kärvänlig människa som alltid bryr sig om nära och kära. Det som ofta händer när man blir äldre är att man glider ifrån varann lite och inte hörs så ofta som man vill men jag vet att Kricke är en person som skulle ställa upp på mig i vått och torrt. Han är även den enda vän jag fått höra och sagt "jag älskar dig" till! Detta hände för lääääängesen när vi va ganska berusade men det är ändå något som jag alltid kommer bära med mig! :)

Herregud va blödig jag blev nu då! ;) //Jonas Öhrman