lördag 8 mars 2014

13/14 Junior


#21


CALDER MEMORIAL TROPHY
(årets rookie)

 

Årets Rookie kommer jag utdela till en pojk som jag ärligt kan erkänna inte hade någon direkt koll på inför sässen. Hade läst lite om honom (statts, nätet) & hörde från många yngre grabbar att han kommer kunna kriga till sig en plats redan iår om han jobbar på skridskoåkningen.. 
Jag hade förhoppningar om grabben & hoppas varje år att yngre förmågor kommer upp och tar för sig. 
Redan på innebandyn i somras så såg jag just de. 
Fint spelsinne, bra händer & gjorde grejerna rejält. Tankarna gick & man bad om att de skulle funka på isen oxå. ?!? (helt annat än att lira innebandy 3 vs 3)

& om det gjorde...
Den unga backen har krigat hela sässen & inte vikt ned sig en mm. trotts den stora åldersskillnaden på både medspelare & motståndare. 
Har fått fart på rören & kombinationen med sitt fina spelsinne, hårda skott & fina händer så har han varit ruskigt bra stora delar av säsongen. 
En kille som är otroligt snäll & som alltid tar jobbet när grejerna sitter på. 
Ordet snäll tror jag dock inte motståndarna & domarna tycker passar in på backtalangen då han jobbat ihop 87 utvisningsminuter under säsongen :) Några "juniorutv. " :) men många har varit pga rejält, hårt spel vid sarjerna eller framför vårat mål. (Hellre vara där när de händer än att stanna och vika ifrån. )

Årets Junior har efter sommaren 2 år kvar i gymnasiet. Kör han en bra sommar med träning är jag övertygad om att han kommer ta stora kliv till kommande sässe. Med lite mer rutin (som han kommer få) så kommer han utan problem kunna lira högre upp i seriesystemet då det finns mkt mkt hockey i pojken. 

Årets Bästa Rookie/Junior 13/14
#17 Mr Arvid Eek